URODA PRZEMIJA O atrakcyjności w pigułce - podsumowanieLipiec – miesiąc wakacyjny sprzyjał poruszeniu przez nas tematu atrakcyjności. W kilku punktach chcemy przypomnieć najważniejsze tematy i artykuły.
1. Czy chcemy tego, czy nie - nasz stosunek do innych osób zależy od ich atrakcyjności fizycznej (na to wskazuje szereg badań). Przypisujemy danej osobie pozytywne cechy oraz traktujemy ją w szczególny sposób, gdyż działa tak zwany efekt aureoli. Polega on na tym, że automatycznie na podstawie wrażenia przypisujemy cechy osobowościowe: osobom atrakcyjnym – cechy pozytywne, osobom nieatrakcyjnym - negatywne. „Piękną być?”. 2. Od wczesnych lat dzieciństwa poprzez bohaterów bajek, zarówno tych dobrych-pięknych, ale i złych-mało urodziwych, kształtują się nasze postawy. Regularne rysy, duże oczy, pełne usta, nieskazitelna cera to między innymi cechy fizyczne, które są wyznacznikiem urody lansowanym w mediach. „Piękna jak z reklamy”. 3. Niektórzy eksponują własną atrakcyjność fizyczną i seksapil. Stają się one często dla nich narzędziem manipulacji i są wykorzystywane do wywieraniu wpływu i osiągania własnych korzyści - adonizacja. Dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn. „Niewolny atrakcyjności fizycznej”, „ A miało być tak pięknie”. 4. Porównanie z „pięknymi” skazane jest na klęskę. Nie możemy się z nimi równać. Kiedy to robimy, doświadczamy frustracji, negatywnych uczuć, braku akceptacji dla swojego ciała. Stąd już tylko pozostaje krok do problemów z samoakceptacją, depresją, czy zaburzeniami odżywiania. „W pułapce piękna” „Anoreksja”. 5. Kobiety u mężczyzn zwracają uwagę na te cechy wyglądu, które kojarzone są ze sprawnością fizyczną, siłą, zdolnością do obrony, dominacją oraz zdrowiem. One są dla kobiet pociągające, gdyż są wynikiem poszukiwania zasobów mężczyzny (np. materialnych) oraz skłonności do dzielenia się tymi zasobami. Kobiety szukając potencjalnie dobrych ojców dla swoich dzieci, zwracają uwagę na to, aby mężczyzna był w stanie zapewnić rodzinie przyszłość, dbał o nią i jej nie opuścił. Tak więc takie cechy jak siła, dominacja są istotne. „Psychologia przy kawie radzi. Jak być mężczyzną i przerwać”. „Włos ma głos”, 6. Atrakcyjność fizyczna może być najważniejszym czynnikiem decydującym o umawianiu się na pierwszą, czy kolejną randkę, ale traci znaczenie, w momencie gdy ludzie się lepiej poznają. Uroda przemija i nie powinna być decydującym kryterium przy wyborze partnera życiowego.„Czy mężczyźni wolą blondynki?”, „Włos ma głos”. 7. Nasze wybory partnerów są często niezrozumiałe i różne od naszych wcześniejszych oczekiwań. Pociągają nas osoby skrajnie inne od ideałów. „Odpowiedzialne” są za to m.in. feromony, ale i przyciąganie przez „niegrzecznych chłopców” i ”femme fatale”. „Pożądanie, feromony, „femme fatale”. 8. Uroda przemija, a charakter, mądrość i osobowość pozostaje. Dlatego należy dbać o to, co najważniejsze i co powoduje, że człowiek jest wewnętrznie piękny i spełniony. „Wywiad z miss Ziemi Kaszubskiej i Kociewskiej - A. Niewiadomską”. 9. Jeżeli osoba nie jest ładna wewnętrznie, pogodzona ze sobą, ze swoim wiekiem, nie uśmiecha się, to nigdy nie będzie piękna. "Wywiad z doktorem gwiazd, najpopularniejszym lekarzem medycyny estetycznej w Polsce – Krzysztofem Gojdziem – „Kobiety kupują marzenia”. 10. Według psychologii ewolucyjnej mężczyźni nastawieni są biologicznie na maksymalną propagację swoich genów. Zwracają więc nawet podświadomie uwagę na kobiety, których wygląd świadczy o płodności i zdrowiu (np. wyraźna różnica między talią a biodrami, piersi, zdrowa skóra, symetryczność budowy, długie nogi). To te cechy są dla mężczyzn atrakcyjne. W pewnych okolicznościach natura bierze górę i np. w czasie urlopu mężczyzna, może uwieść kobietę, pomimo tego, że w domu czeka na niego żona i dzieci – „Wakacyjny romans”.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
JESTEŚMY NA FACEBOOKU:
POMAGAMY:
PISZEMY DLA WAS:
|